Bestiariusz


Świat jest wielki 
i pozostaje w nim jeszcze wiele do odkrycia


Askana
 Z wyglądu stworzenie to przypomina nieco Hydrę, jednak nie jest nią w stu procentach. Posiada jednak jedną jej cechę - odrastanie głów. Jej ślina i zęby zawierają truciznę tak silną, że byłaby w stanie zabić nawet smoka.
Można zawrzeć z nią pakt - należy wówczas oddać jej trochę swojej krwi. Dotrzyma ona złożonej wówczas obietnicy, jednak poza twoją krwią wymaga dodatkowej zapłaty w postaci żywego stworzenia, z którego może wyssać krew.
Największy znany osobnik miał ponad 40 metrów.
Askana uwielbia negocjacje i rozmowy. Najprostszym sposobem uniknięcia śmierci jest właśnie komunikacja z nią. Darzy sympatią targowanie się i zakłady. Często rzuca komuś wyzwanie, a nagrodą są naprawdę cenne zdobycze.

Eblis
Eblis jest ślepym stworem, zamieszkującym zalane jaskinie. Kryształy, znajdujące się na jego grzbiecie, są niezwykle cenne. Przypomina on wielkiego, zmutowanego ślimaka. Mimo braku wzroku, inne jego zmysły są wyczulone, zwłaszcza słuch. Rozmiary Eblisa nie są tak imponujące jak Askany, ale nie jest on też małym szczurkiem. Jest ponad pięciometrowym stworem!
 
 Skelt
 Jest mieszanką smoka z jakimś bliżej nie określonym, podejrzanym stworem. Jego grzbiet pokrywa szorstka skóra ułożona w niezwykle ostre kolce. Ma bardzo długi ogon, który służy mu do przebijania ofiar na wylot. Zamiast języka posiada on przerażająco długą rurkę, którą wbija w szyję ofiary i powoli doprawadza ją do śmierci wysysając krew.
Żyje na wyspach, najczęściej tych skalistych. Mimo wszystko, nie jest najbystrzejszym stworem. Ma naprawdę słabą orientację w terenie, jakby nie patrzeć, najlepszym mówcą też nie jest.
 

Shaiks
To mały wredny stwór zamieszkujący las. Pomimo swoich rozmiarów przewyższa sprytem i siłą wiele zwierząt. Jest mięsożercą i głównie żywi się stworzeniami mniejszymi od niego, w większości szczurami albo martwymi ptakami. Za czasów Pierwszego Pokolenia porywał młode osobniki i żywił się nimi, pozostawiając ich futra na obrzeżach watahy.
Pojawia się najczęściej w tych zarośniętych terenach lasu, niedaleko jezior.
 
Kirhoss
Kirhoss, zwany również jednorożcem, należy do tych... ciekawych stworów. Fakt, ma końską sylwetkę, ale na tym podobieństwa się kończą. Jego "kopyta", bardziej przypominające łapy, zakończone są ostrymi pazurami. Stwór zalicza się bardziej do żywego mięsa, a nie jakiegoś stworzenia. To po prostu chodzące i rozkładające się zwłoki. Mimo swojego okropnego wyglądu, nie należy on do tych bardzo agresywnych wytworów. Bliżej mu do padlinożercy, niż kogokolwiek innego, ale kiedy przyjdzie co do czego, okazuje się że jest znakomitym łowcą.
 
 
Shakamure
Bestia, której znakiem charakterystycznym są dziwne "ogony",  znajdujące się na jej grzbiecie. Zwykle służą do obrony, a nie walki. Do tego przydają się jej kły i spryt. Shakamure nie należy do stworzeń, które cackają się z mordowaniem swojej ofiary. Jej zależy na szybkim zabiciu i zjedzeniu swojego łupu, byleby nikt inny go nie dostał. Najczęściej przesiaduje odległe części watahy, nie zbliżając się do jej centrum, chyba że się koci. Jej młode są dosłownie okropne. Przypominają małe, tłuste larwy z trzema szczurzymi ogonami.
 
Unktus
 Jako jeden z niewielu, pomimo swego odrażającego wyglądu i naprawdę dobrych umiejętnościach, jest nastawiony pokojowo. Unktus przepada za wilkami, lubi uczyć się ich zachowania i języka. Interesuje go wszystko, co wilcze. Często przesiaduje z psowatymi nad rzeką, tłumacząc im swoim ledwo rozumianym bełkotem jak wykonać dane lekarstwo. Bardzo pomaga zielarzom i medykom, dzięki swojej "podziemnej wiedzy". Ułatwia im też poszukiwanie niektórych roślin i zwierząt, zajmując się tym w swoich korytarzach, prowadzących do odległych zakątków krainy.
 
 
Kulad
 Jego imię znaczy "płowa śmierć". Jest hybrydą jelenia i smoka. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na wąsy, które są prawie tak długie jak on sam. Znaczenie jego imienia wynosi się właśnie z wąsów - jego jedynej broni. Powodują natychmiastowe spalenie przeciwnika. Nie pozostaje po nim nic, prócz pyłu. Martwy stwór daje pożytek tylko jako składniki do mikstur z jego wąsów, rogów i oczu.
 
Aktualizuj to Shads.
Bo nogi z dupy powyrywam.  
Oussa
 
Jest wielkości rocznego cielaka, dużo zwinniejsza od wilka,  długi, płowy grzbiet z ciemniejszą pręgą pośrodku, wzdłuż linii kręgosłupa i miała czerwonawe plamki na bokach i brzuchu, a także coś w rodzaju czarniawej grzywy przedłużającej się na szyję, miała potężny, bardzo szeroki pysk i dość długi ogon, którym poruszała, łapy były mocne i szerokie, zakończone wielkimi pazurami. Po śmierci wiele jej części ciała jest przydatne do lekarstw i mikstur.
Skolew

Skolew to bardzo niebezpieczne stworzenie. Jest to mieszanka lwa i skorpiona. Ma on ostre pazury, ogromny ogon zawirający jad, a jego tylne nogi mają na sobie twardą skorupe. Skolew najpierw zadaje cios jadowitym ogonem, a potem rozszarpuje ofiarę pazurami i pożera. Widuje się go najczęściej w dolinach, w których jest mnóstwo skał i kamieni, ponieważ również i kamienie niewielkich rozmiarów, pożera. Płyny z kamieni utwardzają mu skorupę na nogach.
 Triox

Triox to rzadko spotykana bestia. Ma on żywioł czarnej chmury, którą może użyć kiedy tylko chce, a wtedy deszcz, który spadnie będzie czarny i trujący. Triox potrafi przywołać tylko jedną czarną chmurę dziennie, jednak i tak jest niebezpieczny, ponieważ gdy czarny deszcz spadnie do np. rzeki lub jeziora, jest ono zatrute. Wtedy tylko Hicetrif może pomóc, oczyszczając to miejsce.
 
Hipogryf
 
Hipogryf to istota bardzo podobna do gryfa, jednak nie jest to pół orzeł i pół lew, ale pół orzeł i pół koń (niektórzy nazywają go pół gryfem i pół koniem).
Można powiedziś że to lepszy gatunek gryfa... wyższa ranga. Jest on wielkości konia, ma wielkie skrzdła i jest do połowy pokryty piórami. W przeciwieństwie do gryfów, nie zamieszkuje on drzew, ale las. Żywi się fretkami, tchorzami i innymi mniejszymi zwierzętami. Czasem zdarza mu się upolować lisa. A jeśli chodzi o relacje między gryfem, hipogryfem to są one dobre. Traktują się jakby byli tym samym gatunkiem. Dla wilków te istoty są dość niebezpieczne, ale da się z nimi dogadać.
Gryf
Gryfy to pół orły i pół lwy. Różnie je postrzegano, najczęściej za potwory. Latają w chmurach, a gdy wylatują atakują z góry, łapiąc szczenięta i młode jelonki. Te dziwne stworzenia zamieszkują wysokie drzewa i rzadko kiedy chodzą po ziemi, dlatego rzadko kiedy dochodzi do walk z wilkami. Watahy wiele by dały za unicestwienie gryfów, ponieważ nie tylko wybijają watahy, ale też niszczą jaskinie i płoszą zwierzynę.
Hicetrif
Hicetrify to w 95% wilki, ale w 5% węże. Mimo że tego nie przypominają, bo mają futro, normalny tłów, pysk i uszy to i tak mają w sobie te 5% węża, a można to poznać po ich oczach i dwóch ostrych kłach wystających z pyska.
Są to bestie, aczkolwiek pomocne. Mają kontakt z różnymi smokami, bestiami i potworami wodnymi. Potrafią zamrozić jezioro lub staw, albo oczyścić wodę lub zaopatrzyć w większą ilość ryb. Bestie te mają niezwykłe zdolności. Jeśli jakieś zwierze spróbuje zaatakować, może stracić życie, gdyż Hicetrif swymi kłami wysysa krew ofiary, w tym osoby, która ją zaatakowała.
Fakewolf
Fakewolf to inaczej fałszywy wilk. Jest szary, czasem czarny i umie poruszać się na tylnych łapach, a jego przednie kończyny są chwytne (przypominają dłonie, ale mają długie i ostre pazury). Bestia ta jest bardzo niebezpieczna, gdyż poluje tylko na wilki i nie da się z nią zawrzeć pokoju.
Jest agresywna i atakuje wszystko co stanie jej na drodze, ale pożera tylko wilki. Fakewolfa widuje się najczęściej w puszczach i lasach obok bagien.
Sinx

Sinx to stworzenie bardzo inteligentne, można nawet powiedzieć że jest innym gatunkiem wilka. To stworzenie to mieszanka czarnego wilka i smoka. Na świecie jest ich około dziesięciu. Żywią się one owadami, ale też polują na jelenie. Bestie te są silne, a wielkościowo podobne do dorosłego basiora. Sinxy same z siebie nie atakują. Oczekują spokoju. Zamieszkują jaskinie i jamy, czasem nawet kopią nory.
 Croccotta

Croccotta jest wielkim wężem, z kilkoma rzędami zębów, pokrytymi trucizną. Według historii stworzenie to szepta imię i zwabia w las nieszczęśnika. Poznawała imiona straconych poprzez ich nawoływanie się. Rzadko kto wychodził żywy ze spotkania z Croccottą. Niektórzy wierzą, że stworzenie to może zmieniać swoją postać, niezależnie od miejsca pobytu. Legenda głosi że jeżeli umieści się jej oczy pod swoim językiem, można mieć prorocze wizje.
 
Ogar Piekielny
 
Ogary piekielne pojawiają się tylko w momencie śmierci lub złamania przysięgi. Jeżeli sprzedajesz duszę, to one pilnują paktu. Jeżeli chcesz coś montować przy pakcie lub spróbować go unieważnić, licz się z natychmiastowym pojawieniem się ich. Zwykle dusze które zostają zdobyte przez ogary, trafiają do piekła.
 
Rougaru
Znany również jako Rugaru czy  Roux-Ga-Roux. Przeklęta istota błąka się nocą w poszukiwaniu krwi, które szaleńczo łaknie. Żądza krwi daje stworzeniu niewiarygodną siłę, dzięki której bez trudu może rozrywać krowy na kawałki. Jednak to przede wszystkim wilki i kopytne. powinny się go obawiać, gdyż najbardziej pożąda on krwi i świeżego mięsa ofiar.
 


[Bestiariusz jest stale uzupełniany!]





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz